Dieta norweska – skuteczny, choć monotonny sposób zrzucenia zbędnych kilogramów

W zdrowym ciele, zdrowy duch – często takie określenie słychać raz po raz z różnych stron. Słyszymy to nie tylko od rodziców na wczesnym etapie naszego życia, słyszymy to z radia, telewizji, takie napisy epatują nam chociażby z Internetu, mówi to nam lekarz, przyjaciel i wiele osób, które uprawiają sport. Czy to jednak na pewno jest prawdą to określenie i jak można je w swoim życiu zastosować? Nie potrzeba dużo filozofii, aby potwierdzić fakt, że naprawdę w zdrowym ciele mieszka zdrowy duch, co oznacza, że jeżeli z naszym ciałem fizycznym. Jest wszystko ok, wówczas także nasze samopoczucie psychiczne jest zdecydowanie lepsze, żyje nam się po prostu dobrze w zgodzie z samym sobą, dodatkowo nie chorujemy co także przekłada się na jakoś naszego życia. Dlatego też warto dbać o swoje zdrowie i jeżeli przychodzi taki czas, że okazuje się, iż mamy trochę za dużo centymetrów w pasie oraz zbyt dużo kilogramów to przychodzi czas na to, aby wziąć się za siebie i przejść na dietę.

 

Oczywiście podjęcie decyzji o rozpoczęciu diety jest sprawą niesamowicie ważną, gdyż jest to zdecydowanie pierwszy krok do poprawy naszego nie tylko wyglądu, ale przede wszystkim samopoczucia i zdrowia. Dlatego też warto nie zwlekać z tą decyzją zbyt długo, ponieważ oczekiwanie na pewno nie doda nam pewności, a jeszcze wprowadzi w nasze życie szereg wątpliwości.

 

Kiedy już podejmiemy decyzję, że chcemy iść na dietę i chcemy zacząć racjonalnie się odżywiać, aby właśnie pokonać niedoskonałości naszego ciała, wówczas przychodzi kolejny ważny etap w naszym życiu, czyli wybór diety, którą będziemy stosowali. Na rynku jest ich niezliczona ilość, dlatego też wybór wcale nie jest taki prosty, chociaż może dzięki temu okazać się dużo doskonalszy, niż miało to miejsce jeszcze kilkanaście lat temu. Szereg różnych diet, dostępnych obecnie powoduje, że możemy ją jeszcze bardziej sprecyzować pod nas. Jest to doskonałe rozwiązanie, ponieważ dla wielu osób dieta kojarzy się z licznymi mękami oraz trudnościami. Dzięki szerokiemu wyborowi wcale tak nie musi być, ponieważ możemy eliminować wszystko to, czego nie lubimy, a wybierać tylko to, co może nam smakować i przynieść oczekiwane rezultaty.

 

Dieta norweska – sposób na szybkie schudnięcie

 

Jedną z bardzo ciekawych propozycji, którą ma obecnie dziedzina, zwana dietetyką, jest oczywiście tak zwana dieta norweska, która nieprzypadkowo się tak nazywa, ponieważ została wymyślona i bardzo często praktykowana właśnie na północy Europy. Można o niej śmiało powiedzieć, że jest bardzo efektywna, niestety jak większość rzeczy nie jest idealna oraz posiada swoje minusy. Na pewno warto zacząć od tego, że dieta norweska zaliczana jest do tak zwanych diet monotonnych, które polegają na głównym jedzeniu podobnych potraw. Innym przykładem monotonnej diety jest chociażby dieta kapuściana zwana często jako dieta prezydencka. Jednakże jak już zostało wspomniane regularne i dokładne stosowanie tej diety powinno przynieść nam jedne z najlepszych efektów, które chcielibyśmy uzyskać. Otóż twórcy tej diety mówią nawet o takich efektach, jak zrzucenie 10 kilogramów w ciągu zaledwie 14 dni. Jest to na pewno niesamowity wynik, który trudno uzyskać stosując inne diety. Wszystko to za sprawą oczywiście bardzo niskiego indeksu kalorycznego który sprawia, że tych kalorii przyjmujemy po prostu bardzo mało. Dieta oparta jest głównie na grejpfrutach oraz na jajkach, co także sprawi, że nie każdemu przypadnie ona do gustu i nie każdy będzie mógł ją stosować. Warto o tym wiedzieć zanim będziemy chcieli przystąpić do jej realizacji. Co więcej jej stosowanie może przynieść nam wiele dodatnich efektów, ale także warto pamiętać, że istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia także skutków ubocznych. Oczywiście nie każdy człowiek jest w stanie spożywać tak duże ilości jajek, jakie zalecane są w tej diecie. Jest bowiem wiele osób, które wręcz mają odruch wymiotny na samą myśl o smaku jajka. Tak samo sprawa tyczy się grejpfrutów, które posiadają bardzo specyficzny smak, przez co najzwyczajniej w świecie nie każdy jest w stanie je jeść. Osoby, które lubią smaczne owoce na pewno nie za bardzo będą przekonane do smaku grejpfruta, przez co dieta norweska może być dla nim strasznym wyzwaniem, którego nie do końca są w stanie się podjąć i które może przynieść często więcej problemów, niż miałoby to przynieść pożytku.

 

Wspomniana dieta według informacji jest opracowana przez specjalistów ze szpitala uniwersyteckiego w Oslo (Rikshospitalet). Jest to informacja niepotwierdzona, ponieważ tak naprawdę nikt nie przyznaje się do jej skonstruowania. Na pewno powodów ku temu jest bardzo dużo, chociażby niekoniecznie pozytywny wpływ na nasze zdrowie (mimo znacznej utraty masy ciała), bardzo dużej restrykcyjności oraz wielu podobnych kwestii.

 

Ogólne zasady, jakie panują w diecie norweskiej

 

Oczywiście zanim przystąpimy do realizacji zamierzonej diety na pewno trzeba bardzo dogłębnie poznać jej zasady, inaczej może się okazać dla nas zdecydowanie za skomplikowana podczas jej stosowania, co może być za późno i stracimy nie tylko niezbędny czas, ale także motywację, którą się na początku udało nam uzyskać. Dlatego też warto pamiętać jedną zasadę każdej diety: zanim ją rozpoczniemy powinniśmy zdecydowanie przejrzeć ją na wylot i poznać jej wszystkie założenia. Tak samo jest z dietą norweską, która ma pewne punkty, które są nieodzowne i których nie można pominąć.

 

Warto zacząć od tego, że dietę norweską powinniśmy stosować dokładnie taki czas, jaki jest jej przeznaczony, czyli dokładnie 14 dni. Nie mniej, nie więcej. Powinniśmy tej zasady przestrzegać bardzo dokładnie, ponieważ zgodnie z jej zasadami nawet najmniejsze odstępstwo powoduje, ze powinniśmy zaczynać cały ten proces dietowy od samego początku. Dodatkowo warto pamiętać, że nie możemy jej stosować więcej, niż tylko raz do roku, ponieważ może mieć dla naszego organizmu bardzo negatywne konsekwencje. Częstsze stosowanie może wręcz zaszkodzić naszemu organizmowi, przez co efekty będą bardzo niedobre. Inną kolejną niesamowicie ważną zasadą diety norweskiej jest brak łączenia węglowodanów i tłuszczów w jednym posiłku. Ma to oczywiście związek z niską kalorycznością oraz posiadaniem niskiego indeksu węglowodanów. Dzięki temu według przypuszczeń ma to wpływ na poczucie łaknienia, które objawia się wówczas, gdy łączymy zarówno tłuszcze jak i węglowodany. Brak łaknienia na pewno jest nam niesamowicie potrzebny psychicznie, ponieważ wtedy nie męczymy się na diecie, oraz także fizycznie ponieważ według przypuszczeń taki stan przyspiesza metabolizm.

 

Dodatkowo kolejna rzecz, o której należy pamiętać i czego trzeba ściśle przestrzegać, są oczywiście produkty dozwolone i niedozwolone w diecie norweskiej. Jak już zostało wspomniane wspomniana dieta jest bardzo jednolita, bardzo monotonna, przez co głównie je się te same produkty każdego dnia. Podstawowym składnikiem diety norweskiej są oczywiście jajka (ale tylko gotowane, obojętne jak: na twardo lub na miękko) oraz grejpfruty. Tutaj oczywiście nasuwa się pewna wątpliwość, ponieważ wielu naukowców twierdzi, że na tydzień powinniśmy przyjmować maksymalnie 10 jajek. W diecie norweskiej jest to znacznie więcej, przez co tutaj pojawia się pewne zawahanie odnośnie prawidłowości jej stosowania. Oczywiście jajka i grejpfruty to nie jedyne składniki, które możemy spożywać. Dodatkowo mogą to być na przykład mięso wołowe lub drobiowe, ryby, surówki, niektóre warzywa takie jak marchew, ogórek, szpinak oraz chleb razowy. Warto pamiętać, że wspomniane produkty spożywamy w małych ilościach. Wspomniane surówki także przygotowujemy bez sosów oraz jakichkolwiek olejów.

 

Jak w każdej diecie musimy pamiętać o odpowiedniej ilości przyjmowanych napojów, ponieważ bez tego żadna dieta się nie obejdzie. Na pewno zalecane jest picie co najmniej 2 do 3 litrów wody dziennie. Mogą to być także napary w postaci herbat ziołowych, lekkiej kawy oczywiście bez cukru oraz mleka oraz napary ziołowe. Warto także zaopatrzyć się w naturalnego pochodzenia suplementy diety, które wspomogą naszą walkę ze zbędnymi kilogramami. Takim przykładem może być Berberys – korzeń pocięty BIO, który zdecydowanie pozytywnie wpłynie na nasz organizm podczas trudnej dla niego przeprawy przez dietę norweską. Posiada bowiem bardzo dużo witaminy C oraz znacznie wpływa na nasz układ trawienny sprawiając, że dieta jest jeszcze bardziej efektywna.

 

Czego jeść nie wolno

 

Jak zawsze to co można jeść to jest jedna bajka, to czego jeść nie można jest inna. Na pewno warto pamiętać, że pod żadnym pozorem nie możemy przyjmować jakichkolwiek słodyczy. Zjedzenie słodyczy sprawia, że naszą dietę będziemy musieli rozpoczynać od nowa. Podobnie kwestia ma się z takimi produktami, jak mleko, olej, sól, śmietana. Dodatkowo zakazane są oczywiście wszelkiego rodzaju tłuste mięsa, ryby, pieczywo pszenne i inne tego typu podobne produkty. Warto o tym pamiętać, ponieważ tylko dzięki temu nasze efekty będą dokładnie takie, jak zakładamy na samym początku.

 

Dieta norweska – czy warto?

 

Na pewno wiele osób zadaje sobie pytanie czy warto przejść i stosować dietę norweską. Oczywiście ile ludzi, tyle odpowiedzi. Nie jest to bowiem bardzo łatwa kwestia do rozwiązania. Dieta norweska jest na pewno bardzo wymagająca i może być także bardzo niebezpieczna dla osoby, która ją stosuje. Na pewno więc przed skorzystaniem z niej warto udać się po poradę do specjalisty, który powie nam, czy nasz organizm jest w stanie przyjąć wyrzeczenia, zawarte w planach tej diety. Efekty na pewno mogą być niesamowicie duże, ponieważ chyba żadna inna dieta nie pozwoli nam zrzucić 10 kilogramów zaledwie w dwa tygodnie. Osoby, które przeszły tę dietę, potwierdzają jej skuteczność. Nie jest to jednak dieta doskonała i posiada bardzo wiele wad. Jak już zostało wielokrotnie zaznaczone jest niesamowicie monotonna i dodatkowo efekt chudnięcia nie jest spowodowany przez utratę tkanki tłuszczowej, ale mięśni i wody. Dodatkowo podczas jej stosowania nasz organizm cierpi na niedobór podstawowych składników odżywczych, czyli witamin i minerałów. Skutkiem ubocznym mogą być między innymi problemy z cerą, odwodnienie, omdlenia, podwyższony cholesterol i wiele innych. Skierowana jest więc tylko do osób, które muszą natychmiastowo zrzucić dużo kilogramów. Zanim więc ją rozpoczniemy, przemyślmy to bardzo dokładnie.

Dodaj komentarz