Dieta białkowa – nowoczesne rozwiązanie na szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów

Obecnie większość ludzi na świecie stosuje mnogie zabiegi, aby jak najszybciej i jak najefektywniej pozyskać zdrową i dobrze wyglądającą sylwetkę. W takich żyjemy czasach, że jest to coraz bardziej rzecz wymagana, ponieważ często zdrowy i piękny wygląd pomaga nam osiągnąć wiele spraw. Weźmy taki przykład pozyskiwania pracy. Zdrowa i piękna sylwetka jest pewnego rodzaju przesłanką dla osoby, która nas rekrutuje, że możemy być dobrymi pracownikami. Dlaczego tak się dzieje? Otóż jak każdy doskonale wie posiadanie ładnej sylwetki oraz chudego ciała wymaga wiele wysiłku oraz systematyczności, czyli takich cech, które zdecydowanie szuka każdy pracodawca. Jest oczywiście jeszcze milion innych różnych powodów dla których warto posiadać odpowiednią sylwetkę. Można przytoczyć jeszcze jeden powód, czyli nasze zdrowie. Nie bez powodów mówi się, że w „zdrowym ciele, zdrowy duch”, jeżeli bowiem nasz organizm jest w dobrej kondycji, to wszystko dookoła co się dzieje także jest poprawne, ponieważ w dużej mierze decydują o tym nasze myśli czy nasze samopoczucie. Jeżeli borykamy się z nadwagą lub otyłością to także zdecydowanie mamy problemy chociażby z chodzeniem, bieganiem, siedzeniem, czyli wszystkimi podstawowymi czynnościami życiowymi. Dlatego też na pewno jeżeli dokucza nam nadmiar kilogramów lub zbyt duża objętość naszego ciała w kilku miejscach powinniśmy zdecydowanie wybrać dietę, która pomoże nam zmienić ten stan rzeczy.

 

Dieta białkowa – znakomite efekty w krótkim czasie

 

Jeżeli jesteśmy na etapie wyszukiwania dla nas najlepszej diety powinniśmy zdecydowanie zastanowić się nad takim rozwiązaniem, które nazywa się dieta białkowa, znana także jako chociażby dieta proteinowa. Na czym ona polega? Otóż głównym kręgosłupem tej diety jest zmiana naszego zachowania i sposobu żywienia. Dzięki jej stosowaniu nasz organizm ma pobudzić w sobie proces odchudzania poprzez zmienienie naszego metabolizmu. Robi się to poprzez wprowadzenie naszego ciała w pewien stan, w którym wykorzystuje on tak zwane ciała ketonowe do zasilania naszego organizmu. Dzieje się to przede wszystkim poprzez spalanie zalegającego nam tłuszczu, przez co dieta białkowa jest niezwykle szybka i skuteczna. Na pewno wiele osób słyszało o tak zwanej diecie Dukana oraz o niesamowicie szybkich jej efektach. To właśnie jeden z przykładów diety proteinowej. Wszystkie te sposoby odżywania różnią się ze sobą oczywiście proporcjami  mikroelementów i makroelementów, które przyjmujemy do naszego organizmu, czyli ilością białka, tłuszczów oraz węglowodanów. Łączy je natomiast jedno, czyli fakt, że dieta białkowa podzielona jest zazwyczaj na cztery fazy. W każdej fazie mamy inne dopuszczalne produkty do spożycia.

 

Najprościej rzecz ujmując to pierwsza i druga faza tej diety ma za zadanie wprowadzić nasz organizm w proces przyspieszonego metabolizmu, a co za tym następuje zrzucanie zbędnych kilogramów i centymetrów w naszym pasie. Pozostałe dwie fazy sprawiają, że utrzymamy naszą sylwetkę na wiele lat i pozbędziemy się tak zwanego efektu jo-jo, czyli najprościej rzecz ujmując specyficznego wydęcia brzucha podczas powrotu do normalnego żywienia. Co najważniejsze też dla wielu osób, które obawiają się diet i często związanych z nimi głodówek, dieta białkowa jest tak skonstruowana, że praktycznie osoba, która ją stosuje, nie odczuwa głodu, ponieważ jedzenie wskazane jest właśnie wówczas, gdy nasz organizm daje pierwsze sygnały o tym, że zaczyna brakować mu energii.

 

Co można jeść w poszczególnych fazach?

 

Ważne jest to, aby pamiętać jakie produkty można jeść w danej fazie diety. Jak już bowiem zostało wspomniane w poszczególnych fazach diety możemy jeść różne produkty. Dla przykładu kiedy rozpoczynamy naszą dietę, czyli de facto jesteśmy w pierwszej jej fazie, wówczas elementami, które powinny przodować w naszym jadłospisie, są między innymi chudy nabiał (jednak bez serów), drób, ryby, chuda wołowina i cielęcina. W tej fazie mięso powinno być przede wszystkim gotowane lub pieczone. Warto wiedzieć, że w jak największym stopniu powinniśmy unikać tłuszczy, także masła i oleju. Najlepiej całkowicie wyeliminować je z naszego jadłospisu. Aby jedzenie lepiej nam smakowało możemy dodawać na przykład cebulę, czosnek, musztardę. Całkowicie musimy zrezygnować z ziemniaków, ryżu, warzyw strączkowych, awokado i kukurydzy. Do picia zalecana jest przede wszystkim woda oraz herbata. Lepiej unikać cukru, jeżeli jednak nie jesteśmy w stanie wypić gorzkiej herbaty, spróbujmy zamienić cukier na słodzik.

 

W drugiej fazie lista rzeczy, które możemy spożywać, zdecydowanie nam się wydłuża. Oprócz drobiu, nabiału, cielęciny, które pojawiają się w pierwszej fazie, dochodzą nam także liczne warzywa, takie jak pomidory, ogórki, szpinak, brokuły, szparagi, pieczarki, kapusta, papryka, marchew, rzodkiewki, pieczarki i wiele innych. W drugiej fazie całkowicie eliminujemy tłuszcze, jak wspomniane powyżej masło, olej czy oliwa z oliwek. Nadal nie możemy spożywać ryżu, kukurydzy, ziemniaków, awokado i warzyw strączkowych. Dla smaku możemy przygotowywać na przykład sok z cytryny czy jogurtu z zerową zawartością tłuszczu.

 

W trzeciej fazie, która ma za zadanie utrzymać nasze uzyskane efekty, możemy jeść to wszystko, co w fazie drugiej i dodatkowo do naszego jadłospisu możemy wprowadzać powoli porcje owoców, jednak bez tych, które posiadają bardzo duże ilości cukrów, jak winogrona, banany, czereśnie. Tak samo powoli możemy wracać do jedzenia chleba, jednak w małych ilościach, maksymalnie dwie kromki pieczywa z pełnego ziarna. Co więcej każdego dnia możemy spożywać jeden plasterek sera żółtego, co było zakazane w poprzednich fazach. Dwa razy w tygodniu dołożyć możemy także makaron, ryż, ziemniaki lub inne warzywa strączkowe.

 

Ostatnia, czyli czwarta faza może wydawać się nam najprzyjemniejsza, jednakże niesie ze sobą na pewno spore wyzwanie. W tej części bowiem możemy jeść tak naprawdę wszystko to, co chcemy. Robimy to także wtedy, gdy mamy na to ochotę. Dlaczego ta faza może być dużym wyzwaniem? Ponieważ powrót do jedzenie tego, czego się tylko chce, może nas znów wprowadzić w błędne koło i powrót do złych nawyków. Dlatego też ta faza wymaga mocnego samozaparcia, aby nie stracić tego wszystkiego, co z wielkim wysiłkiem uzyskaliśmy. Przede wszystkim należy pamiętać, aby całkowicie porzucić tak zwane fast foody i pamiętać o chociażby jednym białkowym posiłku w tygodniu. Wówczas przez cały dzień obowiązuje jadłospis taki sam, jak w fazie pierwszej.

 

Nie tylko dla odchudzających się

 

Warto mieć także na uwadze to, że dieta białkowa jest dobrym rozwiązaniem nie tylko dla osób, które pragną zrzucić zbędne kilogramy, ale także dla wszystkich tych, którzy chcą doskonale zadbać o swoją sylwetkę i są na etapie budowania swojej masy mięśniowej. Jak bowiem wiadomo budowa mięśni składa się przede wszystkim właśnie z białek, które są ich budulcem. Dlatego też wszystkie osoby, które ćwiczą regularnie na siłowni i chcą uzyskać jak najlepsze efekty, powinny stosować właśnie diety, które posiadają dużą ilość białka przy zmniejszonej ilości węglowodanów. Wówczas bardzo szybko dostrzeżemy, że nasze efekty pojawiają się jeszcze szybciej, niż do tej pory. Dodatkowo badania pokazują, że tego typu diety są polecane także dla osób, które borykają się z różnymi chorobami, na przykład z chorobą Alzheimera. Jednakże jak w każdym przypadku zanim rozpoczniemy daną dietę powinniśmy przede wszystkim odpowiednio się przebadać, dokładnie sprawdzić nasze ciało i zdecydowanie poradzić się specjalistów czy możemy przejść akurat na taki rodzaj diety.

 

Dieta poparta suplementacją

 

Warto także pamiętać, że każdą dietę możemy poprzeć różnego rodzaju suplementacją, która nie tylko pomoże nam jeszcze szybciej osiągnąć zamierzone efekty, ale także poprawi nasze samopoczucie oraz wspomoże nas w trudnych chwilach, gdy nasza wytrwałość będzie nastawiona na próbę. W sklepie natvita.pl znajduje się szeroki wybór suplementów, które zawierają odpowiednie proporcje wszystkich makro i mikroelementów, które znakomicie wpłyną na nasze samopoczucie i przyspieszą efekty diety. Warto na to zwrócić uwagę, gdyż ich stosowanie może się okazać dla nas bardzo owocne.

 

Powinno się także pamiętać, że każda dieta, także dieta białkowa, powinna być połączona z regularnym, odpowiednim nawadnianiem naszego organizmu. Każdego dnia powinniśmy wypijać co najmniej półtorej litra wody. Jest to wręcz niezbędne, ponieważ nasz organizm potrzebuje odpowiedniego nawodnienia do tego, aby wszystkie jego procesy zachodziły dobrze i poprawnie. Dlatego też warto wyrobić w sobie nawyk sięgania po wodę nie tylko wówczas, gdy czujemy pragnienie, ale co kilka lub kilkanaście minut. Często bowiem, gdy czujemy pragnienie, zazwyczaj jest już po prostu za późno bo jest to oznaka, że nasz organizm bardzo potrzebuje wody i się wręcz jej domaga. To sprawia, że bardzo łatwo odwadniamy nasz organizm, przez co procesy, które są tak niesamowicie ważne w diecie, jak chociażby metabolizm czy wypróżnianie są po prostu zachwiane. Warto o tym pamiętać i sprawić, aby regularne picie wody stało się naszym wręcz przyzwyczajeniem.

 

Sport – nieodzowny element diety białkowej

 

Dieta białkowa jak już zostało wspomniane to idealne rozwiązanie także wówczas gdy chcemy, aby nasz organizm nie tylko wyglądał chudo, ale także abyśmy mieli bardzo ładną, wysportowaną sylwetkę. Dlatego też żadna dieta nie może się obejść bez regularnego uprawiania sportu. Warto mieć to na uwadze, gdy podchodzimy do diety. Dieta białkowa o tyle jest jeszcze lepsza w połączeniu z uprawianiem sportu, gdyż jak zostało wspomniane białko jest głównym budulcem mięśni, przez co jeżeli do tej diety dołączymy sport wówczas zdecydowanie będziemy lepiej wyglądali. Warto o tym pamiętać i wprowadzać drobnymi krokami lekki wysiłek fizyczny, który będziemy zwiększać wraz z rozbudową naszych mięśni, a co za tym idzie także ze zwiększeniem naszej wytrzymałości, siły i samopoczucia. Wtedy zdecydowanie dieta białkowa, która już sama w sobie jest niezwykle skuteczna, będzie dla nas jeszcze bardziej efektywna.

Dodaj komentarz