Dieta 1500 kalorii – szybkie efekty bez zbędnego głodu

Na świecie jest coraz więcej osób, którym potrzebna jest odpowiednia dieta odchudzająca, gdyż borykają się z problemem zbyt dużej ilości kilogramów, zbyt dużej objętości swojego ciała a co za tym następuje także z licznymi problemami zdrowotnymi. Już dawno udowodniono, że nadwaga lub co gorsze otyłość prowadzą do wielu bardzo złych schorzeń, które w konsekwencji mogą wywołać w naszym organizmie wiele negatywnych przypadłości. A lista jest zdecydowanie bardzo długa i zawiera takie pozycje, jak problemy z chodzeniem, kłopoty z kręgosłupem, bolące mięśnie i stawy, brak snu lub słaby sen, cukrzyca, zbyt wysokie ciśnienie, problemy z sercem, łatwość zachorowania na liczne i różnorodne choroby oraz wiele innych. Lista jest naprawdę bardzo długa i jeżeli mamy problem z nadwagą lub otyłością i zastanawiamy się, czy aby na pewno jest to dla nas niebezpieczne, zdecydowanie powinniśmy się z nią zapoznać i odpowiedzieć sobie na pytanie czy czasem niektóre objawy już teraz nie występują w naszym życiu. Jeżeli tak, to na pewno jest to już ostatni dzwonek na zdecydowanie się na przejście na dietę. Jeżeli nie, ale jednak widzimy, że nasza waga pokazuje zdecydowanie za dużo kilogramów, to także powinno być dla nas impulsem do zmian i wprowadzenia zdrowego trybu jedzenia w życie.

 

Kiedy podejmujemy decyzję, że czas przejść na dietę, wówczas przychodzi czas jej wyboru. W internecie oraz w wielu czasopismach branżowych istnieje niezliczona ilość różnego rodzaju diet odchudzających, które są bardziej lub mniej skuteczne. Dodatkowo są bardziej lub mniej wymagające oraz tak samo smaczne lub mniej smaczne. Są także diety bardzo dokładnie spersonalizowane pod nas, co jest chyba obecnie najlepszym rozwiązaniem, ponieważ możemy dopasować wszystko dokładnie tak, jak potrzebujemy. Dzięki temu nie mamy problemu nie tylko z głodem, ale także z produktami, których nie lubimy lub za którymi nie przepadamy. Są także gotowe sposoby, które można stosować i które zastosowało już wiele osób, przynosząc tym samym wiele pozytywnych korzyści. Wśród nich warto wymienić chociażby dietą 1500 kalorii, która uważana jest za jedną z najbardziej skutecznych i z nastawieniem na duży sukces.

 

Dieta 1500 kcal – „czym to się je?”

 

Wspomniana dieta 1500 kalorii to jak można się domyślić sposób odżywiania, w którym staramy się przyjmować każdego dnia do naszego organizmu właśnie około 1500 kalorii. Jak wiadomo zapotrzebowanie energetyczne dorosłego człowieka jest większe, przez co po prostu zrzucamy zbędne kilogramy, gdyż nasz organizm aby dostarczyć sobie odpowiedniej ilości energii po prostu spala zalegający nam tłuszcz. W porównaniu do diety 1000 kalorii jest to rozwiązanie dużo zdrowsze, gdyż spadek wagi następuje stopniowo, nie tak gwałtownie jak w przypadku właśnie chociażby diety 1000 kalorii. Dzięki temu nasz organizm tak bardzo nie cierpi, aniżeli właśnie w przypadku wielu innych diet. Stosowanie więc diety 1500 kcal na pewno będzie dla nas dobrym rozwiązaniem jeżeli nie zależy nam na drastycznym spadku wagi, ale właśnie na zdrowym ograniczaniu naszych kilogramów. Warto pamiętać jednak jak w każdej diecie, aby podczas jej stosowania dostarczać organizmowi odpowiedniej ilości niezbędnych składników odżywczych, które są potrzebne do normalnego funkcjonowania.

 

Warto także wiedzieć, że dieta 1500 kcal nie jest tak restrykcyjna, jak wiele innych diet. Co prawda ograniczamy kalorie, przyjmowane przez nasz organizm, ale mamy w tym dość sporą dowolność, ponieważ jednego dnia możemy ich przyjąć trochę więcej, powiedzmy 1600 kalorii, innego dnia mniej, na przykład 1300 kcal. Dzięki temu ten proces dopasowania przebiega jeszcze płynniej i ta propozycja racjonalnego odżywiania się będzie dla nas bardzo dobra. Najważniejsza zasada, o której trzeba wręcz pamiętać i nie zapominać, to oczywiście zastosowanie odpowiedniej proporcji w białkach, węglowodanach i tłuszczach. Te wszystkie składniki odżywcze muszą być przez nas przyjmowane w odpowiednich wartościach. Dzięki temu skuteczność diety jest jeszcze lepsza, jednakże nie powinniśmy się nastawiać na szybką utratę wagi, ponieważ jak już zostało wspomniane dieta 1500 kcal jest dietą stopniową, nie drastyczną. Planowany ubytek wagi wynosi w przypadku tej diety około 1,5 kilograma do dwóch kilogramów na tydzień. Nie jest to wcale mało, ponieważ nasz organizm, a dokładniej nasze ciało musi się przygotować do tego, że będzie ważyło mniej oraz także, że będzie miało mniejszą objętość w wielu miejscach. Są diety, które zapewniają bardzo szybki spadek wagi, nawet do 5 kilogramów tygodniowo, jednak nasz organizm często nie jest w stanie tego przyjąć i pomimo spadku wagi nasze ciało wygląda niekorzystnie, ponieważ w wielu miejscach wisi nam skóra, jest ona bardzo wiotka i wygląda wręcz fatalnie. Musimy organizmowi dać szansę, aby mógł dostosowywać się do naszego nowego wyglądu stopniowo. Dlatego też zrzucanie około 1,5 do 2 kilogramów tygodniowo jest rzeczą optymalną, gdyż wraz ze spadkiem objętości naszego ciała nasz organizm odpowiednio redukuje także skórę, która się kurczy i dostosowuje do naszego obecnego wyglądu.

 

Dieta 1500 kcal – przede wszystkim zdrowo się odżywiać

 

Bardzo istotną kwestią, która może nas przekonać do przejścia na dietę 1500 kcal jest fakt, że jest ona nastawiona przede wszystkim na zdrowe jedzenie, jest to nie tylko dieta, ale można powiedzieć pewien sposób na życie. Rzeczą jeszcze ważniejszą jest fakt, że nie ma ona ograniczenia czasowego, więc można ją stosować przez bardzo wiele lat. To najważniejsze, że dieta 1500 kcal nie powoduje żadnej szkody w organizmie, przez co można ją śmiało nazwać racjonalnym sposobem odżywiania się. Przeznaczona jest dla wszystkich, bez względu na wiek i płeć. Mogą ją stosować osoby młode i starsze, kobiety i mężczyźni. Warto jednak, jak przed każdą zmianą sposobu jedzenia, skonsultować się najpierw z lekarzem i przeprowadzić badania, które pokażą nam, czy będziemy mogli ograniczyć przyjmowaną ilość kalorii. Na pewno warto zrobić wyniki z krwi, zmierzyć sobie ciśnienie a także co jakiś czas kontrolować się podczas stosowania diety. Nie tylko tej, ponieważ to często jest podstawa tego, jak szybko schudnąć, czyli regularne badanie się podczas zmiany sposobu odżywiania.

 

Dietę 1500 kcal można też często określać, jako sposób jedzenia małych ilości porcji, ale przyjmować je po prostu bardzo często, najlepiej pięć razy w ciągu dnia w odstępach co trzy-cztery godziny. Zazwyczaj jedzenie w naszym dniu rozpoczyna się śniadaniem, później w czasie dnia jemy drugie śniadanie i lunch (obojętne w jakiej kolejności, jest to zależne od nas), później przychodzi czas na obiad. Dzień kończymy kolacją, jednak tutaj nie można zapomnieć o najważniejszej zasadzie tego ostatniego posiłku w ciągu dnia: możemy go spożyć najpóźniej na 3 godziny przed snem. Wówczas mamy pewność, że nie będą się w naszym organizmie odkładać zbędne tłuszcze. Właśnie bardzo często podjadanie wieczorem jest właśnie dla naszego organizmu zgubne, gdyż właśnie wtedy nasz organizm nie zdąży przetworzyć spożytego jedzenia.

 

Dieta 1500 kcal – co jeść?

 

Jak już zostało wspomniane podczas stosowania diety 1500 kcal powinniśmy jeść najlepiej pięć razy dziennie. Główne posiłki, czyli oczywiście pierwszy posiłek w ciągu dnia, czyli śniadanie, bardzo ważny obiad oraz kolacja powinny obejmować dużą ilość warzyw, produkty zawierające dużą ilość białka oraz niezbędne węglowodany. Do najważniejszego posiłku w diecie 1500 kcal jest spożywanie śniadania, które powinno obejmować nawet 1/3 całodziennego zapotrzebowania na energię, czyli nawet do 500 kcal. Jest to bardzo ważny posiłek, ponieważ po całej nocy „bez jedzenia” nasz organizm po prostu jest głodny i trzeba dać mu energii do działania na cały dzień. Przede wszystkim podczas śniadania powinniśmy przyjmować produkty pełne błonnika, jak chociażby produkty zbożowe takie jak musli, płatki zbożowe z różnymi innymi produktami, jak chociażby suszone owoce, ciemny chleb lub bułki. To śniadanie powinno zawierać także bardzo dużo białka, które możemy dostarczyć naszemu organizmowi poprzez jedzenie takich produktów, jak jogurty, mleko, maślanka, sery, przede wszystkim te białe. Warto także pamiętać o tym, aby w tym posiłki znalazł się jakiś owoc  oraz najlepiej warzywo, powiedzmy sałata lodowa, pomidor, rzodkiewka i inne. Warto zapamiętać to, że jest to niesamowicie ważny element naszej diety i nigdy nie powinniśmy opuszczać śniadania a także powinniśmy je spożywać najpóźniej godzinę po obudzeniu się.

 

Kolejny posiłek, za około 3 godziny, powinien przynieść naszemu organizmowi około 200 kcal. Dobrym wyborem będzie zjedzenie na przykład ciemnego pieczywa z serkiem lub innym produktem, które zawiera dużą ilość białka. Jest to potrzebne po to, aby nie dopuścić do tego, aby nasz organizm poczuł głód i nasz metabolizm zwolnił. Podobnie powinien wyglądać nasz lunch, chociaż tutaj możemy postawić na przykład tylko na zjedzenie jakiegoś owocu lub innego tego typu produktu. Obiad to czas, aby znów spożyć trochę więcej kalorii, najlepiej w granicach tych, co podczas śniadania. Warto o tym pamiętać, aby był to posiłek ciepły i świeży. Można śmiało jeść ryby, produkty pochodzenia drobiowego, mięso i warzywa. Jest to także bardzo ważny posiłek w ciągu dnia.

 

Kolejnym posiłkiem może być podwieczorek, ale tylko wtedy, gdy nie jemy lunchu. Wówczas powinniśmy spożyć coś lekkiego, na przykład owoce. Ostatnim, bardzo ważnym posiłkiem jest kolacja. Powinna być lekka, przez co nasz metabolizm nie będzie miał dużo roboty. W tym posiłku powinniśmy unikać węglowodanów. Najlepiej zjeść trochę chudego mięsa połączonego z warzywami.

 

Nie powinniśmy także zapominać, aby codziennie pić dużo napojów, nie tylko samej wody, ale także herbaty, ziół i innych podobnych rzeczy. Można przyjmować także suplementy diety, takie jak chociażby Acai BIO sok pure. Jeżeli będziemy ściśle stosować tę dietę wówczas nie tylko zrzucimy zbędne kilogramy, a przede wszystkim poczujemy się lepiej. Warto więc ją zastosować dla naszego dobra a na pewno pozytywny wpływ na nasz organizm będzie najlepszą nagrodą.

Dodaj komentarz