Dieta 1000 kalorii – czy warto ją stosować?

Wielu osobom, które mają problemy z nadwagą, marzy się szybkie zrzucenie zbędnych kilogramów oraz pozbycie się kilku lub kilkunastu centymetrów nadprogramowych z naszego ciała. Jest to na pewno wywołane współczesnymi czasami, gdzie wręcz dominuje kult ładnego i wysportowanego ciała, czego nie osiągniemy bez właśnie stosownej diety. Na to, aby w krótkim czasie zrzucić te zbędne kilogramy, jest niesamowicie dużo sposobów. Jeżeli tylko wejdziemy do internetu to zdecydowanie się o tym przekonamy. Możemy stosować na przykład dietę kapuścianą która przynosi niesamowicie dobre efekty, takie jak zrzucenie od 3 do 6 kilogramów w ciągu miesiąca. Jest to na pewno bardzo trudna dieta, ponieważ jest wyjątkowo monotonna, przez co nie każdy może ją stosować. Jednakże jest znakomitym wprowadzeniem do innego rodzaju racjonalnego odżywiania się. Oczywiście oprócz niej istnieje wiele innych sposobów na zrzucenie kilogramów. Tak naprawdę jeżeli realnie chcemy to zrobić, to bardzo szybko znajdziemy coś najbardziej odpowiedniego dla siebie.

 

Przykładem diety, która jest bardzo restrykcyjna i pozwala nam na szybką redukcję tłuszczu i zbędnych kilogramów jest tak zwana dieta 1000 kalorii. Jak można się domyślić nazwa związana jest z tym, że podczas jej stosowania przyjmujemy do naszego organizmu takie produkty, które w łącznym dziennym rozrachunku dostarczają mu wspomnianych 1000 kalorii. Jak można sobie wyobrazić jest to na pewno bardzo mało, ponieważ dorosły człowiek, w zależności od wieku, trybu życia, płci i tym podobnych wskaźników powinien przyjmować praktycznie od co najmniej 2500 kalorii nieraz nawet do 3000 kalorii. Oczywiście w diecie 1000 kalorii chodzi głównie o to, aby szybko zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ na przykład nie czujemy się dobrze w swoim ciele a szykuje nam się jakieś wydarzenie, podczas którego chcemy wyglądać znacznie lepiej. Takich sytuacji jest niesamowicie dużo i tak naprawdę co człowiek, to inna konkretna sytuacja. Na przykład szykuje nam się wakacyjny wyjazd i wiemy, że nasze boczki czy brzuch są zbyt duże, niż tego tak naprawdę chcielibyśmy. Zostaliśmy nagle zaproszeni na ślub, a nasza waga wygląda tak, jakby się zepsuła i pokazuje zbyt dużo cyfr. Mamy otrzymać awans i będziemy musieli zaprezentować się przed nowym teamem i chcemy zrobić bardzo dobre wrażenie. To tylko trzy z wielu sytuacji, w których będzie nam zależało na dobrym i zdrowym wyglądzie. Jeżeli jednak będziemy mieli na to mało czasu, to wówczas najlepszym, a raczej jednym z najlepszych dla nas rozwiązań będzie właśnie dieta 1000 kalorii, która pomoże nam uzyskać oczekiwane rezultaty oraz może być znakomitym wprowadzeniem do dalszego zdrowego odżywiania się, prowadzonego już zgodnie z inną dietą, na przykład dietą białkową.

 

Dieta 1000 kalorii – 5 posiłków, szybka utrata wagi

 

Głównym trzonem wspomnianej diety 1000 kalorii jest oczywiście przyjmowanie przez nas organizm znacznie mniejszej ilości kalorii niż wynosi jego dzienne zapotrzebowanie na energię. Ciekawostka związana jest z tym, że jeżeli będziemy sumiennie stosować tę dietę przez tydzień, to nasz organizm otrzyma około siedem tysięcy mniej kalorii, niż wynosi jego zapotrzebowanie. Jak doskonale zdajemy sobie sprawę to zdecydowanie musi prowadzić nas do szybkiej utraty masy ciała oraz zbędnych centymetrów w pasie. Dzięki regularnemu stosowaniu tej diety możemy chudnąć nawet około jednego kilograma na tydzień. Jest to na pewno znakomity wynik, który w rzadko której diecie można uzyskać.

 

Oczywiście warto także wiedzieć, że początkowe minusowe kilogramy wiążą się przede wszystkim z utratą przez nasz organizm wody, której posiada bardzo dużo. To właśnie poprzez wodę często zdarza nam się wyglądać nie najlepiej, jesteśmy wtedy tacy napuchnięci, nasz obwód znacznie się zwiększa, ciężko nam funkcjonować. To właśnie ten płyn z naszego organizmu wydalany jest jako pierwszy sprawiając, że optycznie oraz wagowo zmniejszamy nasze ciało. Dopiero po pewnym czasie pojawia się główny motyw diet odchudzających, czyli spalanie tkanki tłuszczowej. Oczywiście to chodzi właśnie o to, aby ten niepotrzebny tłuszcz wydalać z naszego organizmu. Jednakże należy pamiętać, że kiedy nasz organizm rozpocznie proces spalania tkanki tłuszczowej, który jest znacznie bardziej skomplikowanym niż wydalanie wody z organizmu, przez co trwa znacznie dłużej, to ten ciąg zrzucania zbędnych kilogramów na pewno nieco nam spowolni. Początkowe szybkie efekty mogą wtedy nas nieco zdemotywować, warto więc pamiętać, że takie coś musi nastąpić, gdyż jest to zwykły naturalny objaw każdego odchudzania.

 

Warto także zapamiętać, że dieta 1000 kalorii jest bardzo wymagająca, nie tylko dla nas, którzy musimy dokładnie przestrzegać jej zasad, ale przede wszystkim dla naszego organizmu. W końcu tak po prostu rzecz ujmując nagle otrzymuje on za mało źródła energii, której po prostu potrzebuje. Dlatego też musimy się przygotować na to, że będzie on wysyłał w naszym kierunku liczne sygnały ostrzegawcze, które będą wręcz domagały się jedzenia. Na pewno też warto pamiętać, że tej diety nie możemy stosować zbyt długo. Optymalnym rozwiązaniem jest jej zastosowanie przez tydzień, jako takie wprowadzenie do innego, wydłużonego w czasie odchudzania. Warto także pamiętać, że koniecznie podczas stosowania tej diety musimy zachować regułę, która mówi o tym, że spożywamy 5 posiłków dziennie. Działanie na zasadzie „zjem 2 posiłki, które łącznie będą miały 1000 kalorii” jest dużym błędem, który może prowadzić do negatywnych konsekwencji. 5 odpowiednich posiłków dziennie jest obowiązkowe podczas prowadzenia diety 1000 kalorii.

Diety 1000 kalorii – przede wszystkim dyscyplina

 

Jak większość diet także dieta 1000 kalorii wymaga niesamowitej dyscypliny. Można jednak powiedzieć śmiało, że jest to jedna z najbardziej wymagających diet. Co prawda jej plusem jest znaczne zróżnicowanie, jednakże jak już zostało wielokrotnie podkreślone tak mała liczba kalorii może objawiać się różnymi sygnałami ze strony organizmu, które będą nas nakłaniały do podjadania. Trzeba to po prostu wytrzymać. Warto jednak także wiedzieć, że naszemu organizmowi nie brakuje mikro i makroelementów, ponieważ ta dieta jest tak skonstruowana, aby nasz organizm otrzymywał jak najwięcej tych ważnych składników odżywczych, równocześnie przy zachowaniu jak najmniejszej porcji kalorii. Oczywiście dodatkowo dzięki odpowiedniemu zbilansowaniu nie powinniśmy uzyskać uczucia głodu oraz braku energii, jednakże różnie różne organizmy mogą całkowicie odmiennie reagować na takie zmiany. Ważne jednak jest to, że dzięki stosowaniu tej diety podczas posiłku mamy odpowiednio zbilansowane proporcje tak ważnych elementów żywieniowych, jak chociażby tłuszcze, węglowodany oraz białka.

 

Jak już zostało wspomniane najlepiej, aby nie przesadzać z długością stosowania tej diety, ponieważ to może w konsekwencji odbić się na naszym zdrowiu i samopoczuciu. Optymalnym czasem jest oczywiście jeden tydzień, ponieważ po tym czasie nasza przemiana materii może znacznie zwolnić, przez co te efekty nie będą tak szybko następować, co więcej nasz organizm w niejakiej obawie przed kolejnym etapem tak drastycznego spadku dostarczanych kalorii zacznie po prostu odkładać tłuszcz. Przez to ten proces spalania jest zachwiany i zaburzony. Niestety może to prowadzić do późniejszego spalania mięśni, zamiast tłuszczu. Dlatego też nie powinniśmy się zachłysnąć początkowymi rewelacyjnymi efektami, tylko naprawdę solidnie do tego podejść, stosować tę dietę zgodnie z zaleceniami oraz przerwać ją, a raczej zamienić na inną dietę gdy tylko przyjdzie na to czas.

 

Warto także wiedzieć, że w tej diecie kluczowe są proporcje poszczególnych mikroelementów i makroelementów. Dodatkowo konieczna jest regularność ich spożywania poprzez jedzenie posiłków maksymalnie co trzy godziny w ciągu dnia. Trzy te najważniejsze posiłki, poza oczywiście śniadaniem oraz kolacją, czyli drugie śniadanie (lunch) obiad i podwieczorek powinny zawierać po około 300 kalorii. Pozostałe maksymalnie 100 kalorii, co łącznie daje nam oczywiście 1000 kalorii. Trzeba także pamiętać o proporcjach. Idealnymi do osiągnięcia są około 145 g węglowodanów, 21 gram tłuszczów oraz 60 g białka. Jak w każdej diecie podstawą jest także odpowiednie przyjmowanie różnego rodzaju napojów z dużym naciskiem oczywiście na czystą wodę oraz wodę mineralną. Każdego dnia nasz organizm powinien otrzymywać co najmniej 2 litry płynów. Bardzo ważną kwestią, o której pod żadnym pozorem nie możemy zapominać i bez której nie ma odstępstw jest to, że pod żadnym pozorem nie możemy pić alkoholu i to w żadnej postaci.

 

Co możemy jeść?

 

Po raz kolejny powinniśmy podkreślić, że jest niesamowite ważne ścisłe stosowanie tej diety, aby przyniosła ona oczekiwane rezultaty. Na pewno wymaga to zmiany nie tylko sposobu odżywiania, ale także sposobu myślenia. Dodatkowo powinniśmy wprowadzać do naszej diety także różnego rodzaju suplementy, na przykład tabletki chlorella 400 mg, które dostarczą naszemu organizmowi dodatkowych elementów do walki z tłuszczem. Nie możemy także zapominać o tym, aby nasze jedzenie było bardzo zróżnicowane. Przede wszystkim powinniśmy w naszym jadłospisie wprowadzić takie elementy, jak chociażby owoce, ryby, ziemniaki, warzywa, chude mięso oraz kasze a także wiele innych tego typu produktów. Czego nie możemy spożywać? Jak już zostało to wspomniane całkowicie z naszego dnia musimy wyrzucić alkohol. Dodatkowo powinniśmy zapomnieć na ten okres diety, a raczej nawet na więcej czasu, produkty takie jak tłuste mięsa, ser, słodkie kolorowe napoje, ser i tego typu podobne produkty. Całkowicie mogą one zaburzyć nasz proces odchudzania i gubienia zbędnych kilogramów.

 

Tak naprawdę nie ma jednego konkretnego jadłospisu, który trzeba stosować. Najlepiej korzystać przede wszystkim z odpowiednich tabel, które informują nas o tym ile dany produkt posiada w sobie kalorii, ile cukrów, tłuszczy, węglowodanów i tym podobnych. Warto także pamiętać, aby podczas takiego szczegółowego układania jadłospisu pamiętać o zachowaniu różnorodności. Tylko wtedy osiągniemy odpowiednie rezultaty i dodatkowo przygotujemy nasz organizm na inną, mniej restrykcyjną dietę.

Dodaj komentarz